środa, 3 grudnia 2014

Bio Amla Shampoo firmy Forvil Cosmetics - recenzja

Dziś pod lupę idzie kolejny kosmetyk z serii "egzotycznych".  Tym razem jest to flagowy produkt pakistańskiej firmy Forvil Cosmetics - Bio Amla Shampoo

Na stronie producenta znajdujemy taka informację:

Produkcja szamponu bio amla rozpoczeła się w roku  1982. Był najbardziej ulubionym i zaufanym szamponem ziołowym. Szampon pakistański  przez pokolenia zdobywa miliony zadowolonych konsumentów, które wciąż rośnie. Ten ziołowy szampon wzbogacony jest o wszystkie dobroci Amla & różnych ekstraktów roślinnych, w tym Shika Kai, Nagar Mota, Brahmi (tymianku), Bahiraha i Kapoor Kachari (wzbogaconej - Ginger Lily).  Bio Amla Szampon jest delikatny dla włosów, odżywia je końcówek  do czubka i sprawia, że ​​są miękkie, jedwabiste i błyszczące.









Czy Bio Amla szampon jest odpowiedni odpowiedni dla Ciebie?
Tak:
  • Jeśli chcesz, aby Twoje włosy stały się dłuższe, grubsze, bardziej błyszczące i zdrowsze
  • Jeśli chcesz kontrolować wypadanie włosów
  • Jeśli chcesz poprawić stan rozdwodojych włosów
  • Jeśli chcesz trwale wyleczyć łupież

Składniki aktywne:

Aqua, Coco Amido Propyl Betaine, Cocamide Dea, Citric Acid, Color D & C Green No: 6 (CI No 61565). Propylene Glycol, Parfum, Sodium Methyl Paraben, Sodium Laureth Sulfate and Tri ethanol amine.




 Ekstrakty ziołowe:

Amla, Barhmi, Brambhi (Herpestis Monniera) Bhaira, Dal Chinni, Kapoor Kachri , Hardh (Terminalia Chebula), Nagarrnotha Cyperus RoutundusLimm), Shikakai


Sposób użycia:

Rozprowadzić szampon na mokrych włosach. Masować do uzyskania piany. Pozostawić na 60 sekund i dokładnie spłukać.


 Tyle od producenta. Osobiście miałam dość mieszane uczucia co do tego szamponu. To co od razu mi się spodobało to jego zapach - można by go nazwać typowym zapachem dla tego kraju. Lekko kadzidlany wyczuwalny zapach jak w oleju amla lecz lżejszy, bardziej słodki.
Kolor dokładnie jak w oleju amla- ciemna zieleń. Konsystencja zupełnie nietypowa dla szamponów. Badzo gęsty wręcz galaterowaty.


Co mnie zszokowało w tym szamponie ? SLES na pierwszym miejscu w składzie. Owszem wiele szamponów ma ten niechciany składnik, ale na  dalszych miejscach. Nigdy nie rezygnowałam z szamponów zawierających ten składnik jednak przy okazji zastanawiania się czy ten cudownie zapowiadający się szampon z takim składnikiem na czele może wpłynąć korzystnie na włosy znalazłam taką informację. Jak wiadomo SLES jest delikatniejszą wersją SLS . Na jednym z blogów przeczytałam taką informację








Czy sls szkodza i jak dzialaja? 

SLS  wywoluje dzialanie podrazniajace , ale tylko wtedy gdy jest stosowany jak roztwor czysty na skore !
Jednak w kosmetykach zawsze wystepuje z innymi substancjami , ktore lagodza jego dzialanie drazniajace.
SLS i SLES sa substancjami , ktore maja krotki kontakt ze skora i sa splukiwane !

Czy sls  sa bezpieczne ??

TAK.Sa to skladniki stosowane od kilkudziesieciu lat .Bezpieczenstwo stosowania SLS i SLES w kosmetykach nigdy nie budzilo watpliwosci ani KE( Komisji Europejskiej) ani instytucji ds ochrony srodowiska w tym Komitetu Narodowego ds bezpieczenstwa konsumentow (SCCS)
Skladniki te zostaly uznane za bezpieczne !źródło

Ryzyko podjęłam i nie żałuję, bo szampon okazał się naprawdę dobry.
Jest niesaowicie wydajny. Ilość pokazana na zdjęciu zupełnie wystarcza aby umyć włosy sięgające za ramiona. Bardzo dobrze się pieni ( pewnie zasługa SLES :P ) ale piana jest inna niż przy innych szamponach. Bardzo gęsta, przyjemna jakby ubite białko jajka :) Szampon należy trzymać na włosach 1 minutę i pamiętajcie NIE DŁUŻEJ !  miałam okazję się zagapić i zostawić na na zdecydowanie dłużej przez to włosy były jakby bardziej suche, tępe, miałam wrażenie że są niedomyte.



Trzymając je max 1 minutę po spłukaniu mamy idealnie czyste włosy i to czuć. Dodatkowo szampon bez problemu zmywa oleje. Jakiś czas temu gdzieś słyszałam, że szampony z sls warto rozrabiać z wodą przed nałożeniem. Tak tez zrobiłam i to był strzał w 10 bo szampon sam w sobie jest bardzo gęsty i dość ciężko rozprowadzić do idealnie po całych włosach i skórze głowy.  Także do małej butelki wlewam odrobinę szamponu troszkę wody i mieszam. Polewam tym  głowę od tyłu tak, że szampon sam wpływa po całej głowie i włosach.





Ok, myje jak każdy inny ale czy oprócz tego robi coś więcej?

Przypomnijmy co napisał producent

  • Jeśli chcesz, aby Twoje włosy stały się dłuższe, grubsze, bardziej błyszczące i zdrowsze 
 Owszem są grubsze bardziej błyszczące a ich stan znacznie się poprawił 
  • Jeśli chcesz kontrolować wypadanie włosów
 Tutaj chyba odniosłam największy sukces. Kiedyś przechodziłam już przez problem wypadających włosów jednak po latach wrócił. W tej chwili przy myciu wypada ich minimalna iloś
  • Jeśli chcesz poprawić stan rozdwodwojych włosów
Niestety aż tak dobrze nie ma. Rozdwojone końcówki wciąż są rozdwojone 
  • Jeśli chcesz trwale wyleczyć łupież
Problem z łupieżem rozwiązałam za pomocą maski z pudru neem, którą teraz stosuję mniej więcej raz w tygodniu. Czy szampon ma coś z tym wspólnego? Możliwe, że tak gdyż w składzie zawiera amlę i shikakai, które mają też działanie przeciwłupieżowe. Łupież na pewno nie wrócił.
Tak jak pisałam nie żałuję, żę go kupiłam i używam jednak jest nie jestem w stanie na 100% stwierdzić, że stan moich włosów poprawił się dzięki temu szamponowi gdyż na równi z nim używam też pudry amla, neem (recenzja tutaj) oraz naturalnego szamponu shikakai.
Mimo to nie będe z niego rezygnować gdyż z pewnością mi on nie szkodzi a w połączeniu z purdami o których wspomniałam stanowy bardzo dobry zestaw w walce z łupieżem, wypadającymi włosami, czy włosami pozbawionymi blasku. Gdyby nie ten SLES na pierwszym miejscu uznałabym go za szampon idealny. To jest właśnie jeden z tych produktów, o którym nie mogę sobie wyrobić jednoznacznej opinii bo z jednej strony ten SLES na pierwszym miejscu działa chyba na moją podświadomość i przez to nie mogę uznać go za szampon idealny a z drugiej strony jeśli się skończy to z pewnością kupię go ponownie. Chyba, że wpadnie w moje ręce inny szampon tego typu. Jeśli ktoś nie ma wrażliwej skóry głowy a jego włosy nie reagują negatywnie na SLES to spokojnie może ten szampon wypróbować.

Co jeszcze musze dodać to informację o jego dostępności. W Polsce prawdopodobnie w ogóle nie jest on dostępny.  W UK nie widzę go ani na eBay ani na Amazon ani w żadnym ze sklepów internetowych ( możliwe, że źle szukam). Bez problemu jest dostępny w sklepach internetowych US jednak w takim przypadku byłby to mało opłacalny zakup płacąc za wysyłkę i cło.
Także gdzie go kupić? Najszybciej znajdziemy go w sklepach indyjskich i pakistańskich. Ja swój kupiłam w sklepie indyjskim gdzie można kupić wszystko od jedzenia po kosmetyki, ubrania i wyposażenie mieszkania. Mój ma pojemność 240ml i kosztował około 2,60 funta
Dostępne pojemności to 720 ml Family· 470 ml Large· 280 ml Medium· 130 ml Small· 100 ml Small· 40 ml Mini· 7 ml Sachet


Jeśli jakimś cudem ktoś z Was miał możliwość przetestowania szamponu to koniecznie dajcie znać co o nim sądzicie. Jeśli używacie innych szamponów tego typu napiszcie jakich gdyż tak jak pisałam możliwe, że skuszę się na wypróbowanie czegoś w tym rodzaju :)
W ogóle podejmujecie ryzyko wypróbowania dość nieznanych kosmetyków z innych kontynentów świata? :)




2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. W sklepie z kosmetykami indyjskim . Przyznam,że nie łatwo jest natrafić na ten szampon 😔 U mnie w mieście dostępny jest on w 2 sklepach, a sklepów indyjskich mam niezliczoną ilość.

      Usuń