środa, 7 lipca 2021

Równowaga PEH - czy ty także jej szukasz?


Włosing i świadoma pielęgnacja to hasła, które pojawiała ja się przy tematach o pielęgnacji włosów.⁣


Czym w ogóle jest włosing?⁣


Głównym elementem włosingu jest poszukiwanie równowagi PEH ( proteiny, emolienty, humekanty), czyli używanie produktów, które zawierają odpowiadające tym grupom składniki. Dzięki temu włosy mają być piękne. ⁣

Oprócz równowagi w pielęgnacji włosa, głównym założeniem włosomaniactwa jest stosowanie delikatnych produktów myjących, a tylko co jakiś czas stosowanie szamponów z mocniejszym detergentem w celu mocniejszego oczyszczenia skóry głowy.⁣



Te z Was, które są ze mną od samego początku wiedzą, że sama przechodziłam przez etap włosomaniactwa. Przez te wszystkie lata słyszałam już chyba o wszystkich możliwych sposobach pielęgnacji, i większość z nich oczywiście wypróbowałam.⁣
Osoby stosujące włosing z reguły twierdzą, że pielęgnacja inna niż określona przez tą grupę osób jest nieprawidłowa, a odżywki czy maski profesjonalne, które możemy spotkać w salonach fryzjerskich to wyłącznie silikonowe bomby, które w żaden sposób nie pielęgnują włosów.⁣

Dzisiaj chciałam przedstawić wam moją pielęgnację włosów.⁣
Moje podejście do ich pielęgnacji uległo ogromnej zmianie, i doszłam do etapu w którym to włosy są dla mnie, a nie ja dla włosów, i nie mam ochoty na bad hair day tylko dlatego, że danego dnia nie znalazłam peh(owej) równowagi.⁣

Moja pielegancja choć jest prosta i wręcz uboga w ilość produktów robi to, czego od niej oczekuje - sprawia, że skóra głowy jest zdrowa, a włosy wyglądają dobrze.⁣

Jeśli dla Ciebie włosing jest czymś ważnym, lubisz poświęcać temu czas i widzisz efekty, to nie ma nic złego aby w taki sposób pielęgnować włosy.⁣
Jeśli jednak tak jak ja nie masz czasu na nakładanie kolejnej odżywki, metody włosomaniaczek nie dają rezultatów ( wg nich na pewno robisz coś źle) nie zmuszaj się do takiej pielęgnacji, są inne opcje.⁣

Pamiętaj, włos to twór martwy, jest mu bez znaczenia co na niego nałożysz. Sposoby pielęgnacji to tylko preferencje. Nie ma jednej prawidłowej pielęgnacji.

Jeśli chcesz zobaczyć jakie produkty sprawdziły się u mnie zajrzyj na moje konto na Insta - Instagram

Chętnie poznam Wasze preference 😊 Bawicie się pielegancją włosów, czy raczej stawiacie na prostą pielęgnację ?

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń